In Nederland is het weer nooit goed. Maar over welke meteorologische tegenslag wordt in jouw omgeving het hardst gemopperd?
Zet de items in jouw volgorde van voorkeur.
'Het is geen weer om een hond door te jagen'
Zodra de wind en regen samenspannen, komt deze uitspraak gegarandeerd langs. Bonuspunten als hij gepaard gaat met een diepe zucht bij het keukenraam.
'Het is wel lekker, maar te warm'
Bij 26 graden klagen we dat het niet te doen is, terwijl we maandenlang smeekten om zon. Ventilatoren zijn uitverkocht bij de Action.
'Wat een gure wind, zeg'
Vooral populair op het perron in Utrecht Centraal of op de dijk. Niemand weet precies wat 'guur' betekent, maar iedereen voelt het.
'Het is veel te zacht voor de tijd van het jaar'
Vroeger lag er met Sinterklaas nog sneeuw, weet u nog? Nu loop je in december in een vest naar de Aldi.
'Het wordt nooit meer zomer'
Half juni, 15 graden en bewolkt. De terrasstoelen blijven in de schuur en iedereen boekt last-minute een vlucht naar Spanje.
Sleep de foto om te herordenen
Welke Nederlandse stad voerde in 1929 als eerste een eenrichtingsverkeer-systeem in de binnenstad in?
🌍 Maatschappij · 26 stemmen
Welk muziekgenre verdient het om voorgoed van de Nederlandse radio te verdwijnen?
🎵 Muziek · 26 stemmen
Moet de overheid een verbod invoeren op gokreclames rond sportwedstrijden?
🩺 Gezondheid · 26 stemmen
Welke Nederlandse stad voerde in 1929 als eerste een eenrichtingsverkeer-systeem in de binnenstad in?
🗳 26 stemmen